Avonturen in Salento - Reisverslag uit Salento, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Avonturen in Salento - Reisverslag uit Salento, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Avonturen in Salento

Blijf op de hoogte en volg Eefje

28 Maart 2017 | Colombia, Salento

Afgelopen dagen in de prachtige omgeving van Salento mogen verblijven. Wat een uitzichten, geweldig.
Het hostel La Serrana ligt net buiten t dorpje en is een heerlijke omgeving met prachtige uitzichten. Ik heb afgelopen dagen fijne mensen leren kennen waarmee we veel activiteiten hebben ondernomen maar er ook alle ruimte was om zelf dingen te doen.
Heb natuurlijk een tocht door de Valle de Corcora gedaan maar helaas was dat een dag vol met ongelooflijk veel regen. Dit maakte dat de padden nauwelijks tot niet begaanbaar waren en wij zelf tot onze nek onder de modder zaten. Ik heb deze tocht gedaan met de hele groep. 1 meisje uit België, 1 meisje uit Polen en dan 6 jongens/2 meisjes uit Duitsland. Om bij het beginpunt te komen van deze tocht neem je een Jeep in het dorp, deze noemen ze willys. Deze jeeps stoppen ze zo vol mogelijk. Wij zaten met 15 erin. Ik en het Poolse meisje naast de driver. 8 achterin en dan 4 staand op de opstapplank achter de auto. Soms proppen ze zelfs nog een 3de voorin naast de driver.
Ik en de 2 Duitse meisjes zijn halverwege terug gegaan( nog shame in my game) en zijn terug bij het begin punt in een Willy gestapt. Lees: op de opstapplank. Het eerste gedeelte was in de regen maar daarna was het erg leuk, kunt zo alles zien en het is ook onderweg prachtig daar.
In de avond met iedereen uiteten gegaan, erg gezellig.
De volgende ochtend wilde ik de andere kant ontdekken op een paard. Ik ben geen held op een paard en ik dacht hoe vaker hoe makkelijker. Verkeerd gedacht!! Verschrikkelijkste paardrij tocht everrrrr. De weg was gevaarlijk en met momenten echt te steil, het paard ging in draf& galop en zelfs nog harder terwijl ik helemaal niet kan paardrijden, mijn paard was eigenwijs en stijgerde op een gegeven moment zelfs. De gids raakte regelmatig gefrustreerd geloof ik door me en ik had het eigenlijk na 1,5u helemaal gehad terwijl ik 4u in totaal had. Maar het uiteindelijk doel, de top, was zo ontzettend mooi dat ik de volgende keer weer zou gaan, LOPEND.
Smiddags nog naar een koffieplantage gegaan en al hoewel we erg veel lol hebben gehad was de koffie niet echt top. Jammer.
In de avonden door de weeks organiseren ze hier Family meals in het hostel. Hier hebben we met zijn alle gebruik van gemaakt en heeeerlijk Mexicaans gegeten. Nog wat bij het kampvuur gezeten en gaan slapen.
Nu nog even in de zon zitten bij het hostel en dan vertrek ik naar Manizales waar ik 2 dagen op een koffiefarm ga verblijven die blijkbaar awards gewonnen hebben met hun koffie.

  • 28 Maart 2017 - 16:50

    Maartje:

    Hey Eef,
    Wat n avontuur weer!heerlijk om te lezen.
    Ohhhh en die tocht met dat paard

  • 28 Maart 2017 - 17:24

    Eveline:

    Hahaha zie je al gaan op je paardje

  • 28 Maart 2017 - 18:41

    Olaf Ernst :

    Hallo Eefje,

    Mooie, beeldende verhalen steeds, ik lees ze met plezier!

    Groeten van je With you-partner!

  • 28 Maart 2017 - 19:08

    Roland:

    Mooi verhaal weer Eefje. Wat maak je veel mee; en uitersten zo te lezen ! Gave foto's . Wat is het mooi daar

  • 28 Maart 2017 - 19:56

    Mariëtte:

    Hé Eefje, wat een mooie verslagen schrijf je over je reis. Echt super stoer en gaaf! Geniet nog van je laatste weken!

  • 29 Maart 2017 - 14:31

    Inter:

    Dat had ik willen zien !!!! Eefje opeen paard!!!!! Alle begin is moeilijk. Dat zie je aan je neefje Sef die zomaar als vanzelf nu los loopt!!!!! Wat een mooie tochten maak je allemaal Eef. Ik ga straks met je moeder naar Wenduinen...... Ook heel avontuurlijk en genieten. Geniet nog lekker verder.
    Liefs Inter

  • 02 April 2017 - 10:41

    Judith:

    Hey chica, ow wat een verhaal op het paard en die 'willy'! Heerlijk om te lezen wat je toch allemaal meemaakt. ¡Me encanta! Straks je verhalen bundelen en goed bewaren, zo leuk! BXsos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Salento

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 89173

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: