Een klein beetje verliefd....Op Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Een klein beetje verliefd....Op Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Een klein beetje verliefd....Op Cusco

Blijf op de hoogte en volg Eefje

14 Maart 2017 | Peru, Cuzco

Vanuit La Paz werd ik opgehaald door de Bolivia Hop, top concept. Kon helaas niet bij mijn B&B opgehaald worden dus moest een taxi pakken naar een ander hostel waar ik binnen mocht wachten. Vanuit de b&b zouden ze een taxi bellen die me op zou komen halen. Niet dus. Ik met al mijn spullen gauw de straat op en zelf een taxi aangehouden. Maar ik was op tijd en werd opgehaald door de bus.
De Bolivia hop(of Peru Hop) is echt een goed concept. Je wordt opgehaald en kunt een reis maken in een keer of je stopt onderweg op sommige plekken en pakt de volgende dag of dagen later de volgende bus.
Ik had een stop in Copacobana en heb vanuit daar een boottocht gedaan naar Isla del Sol. Hier heb ik een flinke wandeling gemaakt en genoten van het eiland en de zon!
Opgehaald in Copacobana weer en door naar Puno. Het hele grens concept weer herhaald en aan de andere kant van de grens stond de andere bus te wachten. Ik was als eerste klaar en heb mooi het beste plekje in de bus uitgezocht zodat ik goed kon slapen.
In Puno hebben we mensen afgezet en zijn we gestopt voor pizza met zijn alle. Dit was erg gezellig.
En de volgende ochtend kwamen we om 04.20u in Cusco aan. Afgezet in mijn hostel en wonder boven wonder was mijn kamer al klaar en helemaal leeg. Dus ik heb heerlijk nog wat geslapen.
Mijn was afgegeven en me opgegeven voor de free walking Tour. Ondertussen ook Kelly, meisje uit Australie wat ik in Huacachina heb ontmoet, een berichtje gestuurd en afgesproken voor de middag.
Het is erg lekker weer in Cusco en ik vind Cusco erg mooi. Veel mooie gebouwen, kleine straatjes en er hangt een fijne sfeer. Kelly laat me van alles zien en het belangrijkste veel tips voor goede restaurants.
Zo heb ik de dagen dat ik in Cusco was erg veel en ontzettend lekker gegeten. Van de beste ceviche tot nu toe tot de beste chinees EVERRRR.
Ook heb ik een kookcursus gedaan wat erg leuk was.
En zondag de reden dat ik naar Cusco gekomen ben: Vinicunca, oftewel Rainbow mountains. Tering dit was zwaar maar zo ontzettend gaaf. Om 03.30u werd ik opgehaald in het Hostel. Het regende en de moed zakte me in de schoenen. In slaap gevallen en bij aankomst (na ongeveer 3 uur) op de onverharde weg die ons naar ons startpunt bracht scheen de zon. Yehesss! Onze driver reed echt als een malloot dus ben erg blij dat ik de busrit heen en terug overleefd heb. Maar dat terzijde. We ontbijten wat en dan nog een kein ritje verder ons startpunt. Onze gids legt uit hoe en wat en het eerste stuk moeten we wandelen. Oftewel klimmen. Jezus na elke 3 stappen moet ik stoppen om mezelf bij elkaar te rapen en weer verder te wandelen. Klimmen op 4000m is zwaar. Gelukkig lijkt iedereen hier last van te hebben en ligt het niet alleen aan mij en mijn geweldige conditie. Maar boven aangekomen staan daar de paarden en huur ik er een plus begeleider. Wat ze niet verteld hebben is dat de zwaarste stukken (en dus ook steilste) van de gehele tocht niet op een paard gedaan kunnen worden en je dit alsnog moet lopen. Maar de stukken op het paard zijn aangenaam en zo heb ik goed de tijd om om mee heen te kijken en te genieten van de natuur daar. De begeleider van mijn paard spreekt Quechua en dit is echt onverstaanbaar. Ook doet hij totaal geen moeite om mijn basis spaans te begrijpen en dus word er weinig gesproken tijdens de tocht. En dan is daar het laaste en zwaarste stuk. Op mijn tandvlees, hijgend, hoestend en met een flinke dosis ´ik moet naar boven´ben ik naar boven gekomen. Ik denk serieus dat er nog een stuk van mijn longen daar ligt. Ik ben neer geploft en besloot het extra stukje klimmen om het gehele uitzicht te zien niet te doen. Mijn lijf was op en mijn voorhoofd stond op ontploffen. Maar wat zijn de rainbow mountains en het uitzicht vanuit hier mooi.
Onze gids kwam met een of ander goedje aan wat je in je handen moest wrijven en dan 3 x diep in moest ademen. Heftig spul maar voelde me meteen beter en tjakkkaaaaa daar ging ik het allerlaatste stukje ook nog omhoog. Jeetje wat mooi. Aan de ene kant de rainbowmountains, aan de andere kant gletsjers, aan nog een kant de vallei waaruit we kwamen en aan de andere kant een enorme berg met een dikke laag sneeuw.
Ook was het hier freezing cold. Heb even genoten van alle uitzichten maar vanwege de kou ook snel weer naar beneden.
De tocht weer terug naar het beginpunt en daarna met zijn alle nog geluncht om vervolgens weer in een soort van need for speed/mario kart terecht te komen.
Had van alles gepland die avond, maar heb een enorm stuk vlees genuttigd in het Hostel en ben daarna gaan slapen.
Nopg 1,5 dag in Cusco gehad en zo genoten van alles hier. Ik ben helemaal in mijn element in deze stad. Had een dag extra geboekt in het hostel en wil eigenlijk niet weg.
Maar morgenochtend vlieg ik naar Lima. Met een klein beetje pijn in mijn hart verlaat ik Cusco en met ontzettend veel zin in mijn culinaire dagen in Lima.

  • 14 Maart 2017 - 06:42

    Anne:

    Geweldig Eefje, wat een fijn verhaal! En mooi hoe je niet alleen ervaringen opdoet en meeneemt maar ook een stukje (long) van jezelf op je reizen achterlaat ;-) Enjoy!!

  • 14 Maart 2017 - 09:53

    Petri:

    Wat ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan. Xxx mama

  • 14 Maart 2017 - 12:16

    Judith:

    Wauw wauw wauw, wat een gaaf verhaal!!! En dat is dan nog maar t lezen. Wat goed dat er zulke goede busverbindingen zijn. En gaaf dat je zo blij verrast bent door Cusco en omg. Super om zo n beetje mee te kunnen reizen Xx

  • 14 Maart 2017 - 15:24

    Guusje:

    Wauw!!! Wat een ervaringen weer! Leuk om te lezen! Geniet ze!!! X

  • 14 Maart 2017 - 19:21

    Liselot:

    Oooh Eefje, zo leuk om jouw reisverslagen te lezen!!! Doet me even terug naar de tijd gaan toen ik een reis maakte door Midden- en Zuid-Amerika (ondertussen al meer dan 10 jaar geleden, pfffff....) Geniet met volle teugen lieve meid! X

  • 17 Maart 2017 - 17:15

    Liesbeth:

    Weer heerlijk om te lezen!

  • 18 Maart 2017 - 00:26

    Maya :

    Zo blip dat je de Rainbow mountains hebt gedaan! Maar niet alles gelopen?? Een paard Haha! Je bent over 5000 meter gegaan trouwens! Xx

  • 18 Maart 2017 - 16:51

    Boukje:

    Ziet er mooi uit! Ben je niet naar machu Picchu geweest?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 89161

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: