Tupiza - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Tupiza - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Tupiza

Blijf op de hoogte en volg Eefje

03 Maart 2017 | Bolivia, Tupiza

En dan krijg je ineens vanuit Nederland slecht nieuws. Een vriend van mijn broertje en mij...of ja vroegere vriend...heeft zelfmoord gepleegd. Zo geschrokken en dan merk je ineens hoe alleen je bent als je alleen reist. Het is echt heel fijn om internet te hebben en dus met mensen van thuis te kunnen communiceren maar dat is toch niet waar je op zo'n moment behoefte aan hebt. En ook voor andere kun je niks doen vanaf hier.
En al vrij snel staat dan ook de taxi voor de deur van het hostel want ik heb een 1,5 dag lange en internetloze reis voor de boeg. Al hoewel ik erg veel zin heb in mijn eindpunt van deze reis (Tupiza) zie ik er tegen op om geen contact te kunnen hebben met iedereen.
De reis was lang en met momenten bedacht ik of ik niet gewoon zoals alle andere naar Uyuni had moeten gaan zodat ik niet de enige buitenlander in de bus, 5u wachtend bij het treinstation en in de trein was. Maar bij aankomst in Tupiza wist ik dat ik de juiste beslissing had genomen. Wat is het hier mooi en rustig. Had ik al gezegd dat het hier erg rustig is?
Hostel is schoon en ligt net iets buiten t centrum. Ik heb een 2 persoonskamer met eigen badkamer gekregen ipv gedeelde kamer en gedeelde badkamer. Yes eindelijk een nacht doorslapen!
Ben naar t centrum gelopen en bij terugkomst bleek er een waakhond in het straatje naar t hostel te zitten. Een grote blaffende herdershond die hard blaffend op je af rent. Fijn heb ik weer.
In de middag wordt ik opgehaald en ben ik gaan paardrijden door een soort van vallei met overal verschillende kleuren rotsen en bergen. Super mooi en ik heb gelukkig een goed luisterend en rustig paard.
Heb wat inkopen gedaan bij de lokale supermarkt ( lees: water, chips en oreo koekjes) voor de reis die morgen gaat beginnen maar dan komt de eigenaar vertellen dat de auto vol zit en ik dus zaterdag pas kan vertrekken.
Vandaag heb ik dus een luie dag. Ik wil even naar t centrum voor een heerlijke pizza en verder op t dakterras niks doen. Maar hoe ga ik dat doen met die hond. Voor de mensen die dit niet weten maar ik ben nogal een held met honden...niet dus...ik zal het gewoon eerlijk zeggen blaffende honden die op je af komen rennen vind ik doodeng. En ik heb het geprobeerd maar ik zag hem al staan waarop ik rechtsomkeert terug naar t hostel gelopen ben en de eigenaar een taxi heb laten bellen...voor 5 bolivianos ga ik echt geen doodsangsten uitstaan. Terug ook met de taxi en nu regent en onweert het als een malle. Maar de tour is bevestigd voor morgen en om 07.30u vertrekken we...zin in!!!

  • 03 Maart 2017 - 19:52

    Laura:

    Sterkte lieve Eef!
    Jij redt jezelf daar wel, ondanks dat je alleen bent. Je bent enorm sterk!! Geniet van deze bijzondere ervaring..

    XOXO Laura

  • 03 Maart 2017 - 20:39

    Roland:

    Hee sterkte Eefje ! Wat ben je een avontuur aangegaan ! Mooi om je ervaringen te lezen.

  • 03 Maart 2017 - 20:47

    Marianne:

    Ook op reis gaat het up en down. Net zoals in het echte leven:). Sterkte meis met due nare nieuws. Probeer wel te blijven genieten. Warne griet.

  • 03 Maart 2017 - 21:03

    Anne:

    He Eefje, wat een bizarre situatie om van zo'n afstand te moeten toekomen, sterkte... Ondertussen blijf je van alles meemaken, dat is dan gelukkig weer een heel andere kant van je reis. Ik hou van honden maar niet van op je af rennende waakherders in een steegje.... Mooie reis nog weer verder gewenst!

  • 03 Maart 2017 - 21:31

    Maartje:

    Hey lieve Eefje
    Wat n naar bericht dat je gehad hebt.Moeilijk te bevatten en niet fijn om dan alleen te zijn.Heel veel sterkte!
    Wat n gedoe met die hond.ik snap t helemaal.ieuw ik zou ook echt omdraaien of n taxi hebben gebeld hoor.Ik heb dan wel n hond,maar dat is meer n konijn zeg maar.zo'n grote herder die je niet kent,laat maar.Je hebt t voor jezelf goed opgelost.
    Geniet verder van je avontuur en let goed op jezelf
    X maartje

  • 03 Maart 2017 - 21:52

    Petri:

    Xxx. Ga lekker genieten meissie.

  • 03 Maart 2017 - 22:37

    Liesbeth:

    Als ik je verhaal lees, lees ik jouw veerkracht! Geniet van je ervaringen! Ik wist niet dat je kan paardrijden!?

  • 04 Maart 2017 - 08:39

    Maartje K:

    Hoi Eefje, je maakt mooie dingen mee zeg! Prachtige foto's! Blijf genieten, ook de moeilijke momenten hebben goede kanten en je kunt het allemaal aan! Groet !

  • 04 Maart 2017 - 11:21

    Nicolette:

    Ha Eef, wat een ontzettend gave reis ben je aan het maken en wat een emotionele rollercoaster zul je beleven. En wat zul je als een ander mens terugkomen met zoveel prachtige ervaringen. Geniet er vooral heel erg van, wij genieten met je mee met jouw mooie verhalen en prachtige foto's.

    Dikke kus, ook van Mari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Tupiza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 89143

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: