La paz...how bizar - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu La paz...how bizar - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

La paz...how bizar

Blijf op de hoogte en volg Eefje

28 Februari 2017 | Bolivia, La Paz

Inmiddels een aantal dagen verder en ook een land opgeschoven.
De nachtbus van Ica naar Arequipa was echt dikke prima. Eerst een maaltijd gekregen, reistabletje erin en slapen maar. Had voor 3 soles meer ( ongeveer 1 euro) veel meer beenruimte en niemand voor me dus stoel naar achter en klaar.
Arequipa is heel anders dan de andere steden die ik van Peru heb gezien. Ten eerste is het er veeeeeeel schoner en meer een Spaanse uitstraling. Wel voel ik me niet top en denk ik toch wel wat last te hebben van de hoogte.
Heb daar een wandeltour gedaan en dat was erg leuk, meteen een goed beeld van de stad. 1 Nederlandse jongen en 2 Duitse meisjes leren kennen en met hun in de avond naar een aardappel restaurant gegaan. Ja ja aardappels. Ze hebben hier wel 40 soorten verschillende aardappels. In het restaurant ook Alpaca gegeten en dat beviel goed.
Volgende dag doorgegaan naar Puno. Wat een chaotische en vieze stad. Nou ben ik inmiddels nog beroerder en dat kan mijn beeld van Puno wel wat beïnvloeden maar toch. Zit inmiddels op 3800 meter en voel me echt slecht. Benauwd, misselijk, duizelig, rillerig en hoofdpijn waar je u tegen zegt. Coca thee en hoogte ziekte pillen werken tegen alles behalve de hoofdpijn.
Volgende dag doorgegaan naar La paz. Wat een geweldig mooie reis is dat. De natuur is prachtig zelfs met donkere wolken en regen. Op de grens aangekomen en daar moesten we de bus uit. Naar de douane voor een stempel en dan lopend de grens over om daar meteen ook weer naar de douane te gaan voor een stempel. In de bus gestapt en naar Copacabana gereden waar er van bus gewisseld word. Inmiddels schijnt de zon en die brand op deze hoogte goed. Na een tijdje moeten we weer de bus uit en gaan we het water oversteken. De bus op het pondje en wij met een bootje.
En dan komen we La paz ingereden...Madré mía...wat een stad is dat zeg. En druk..pfff..nou is het ook carnaval en zijn de hoofdwegen ook afgezet voor een dag durende parade.
Moet hier vanwege de carnaval ook tot woensdag blijven want dinsdag doen ze hier niks.
Dus gister een wandeltour gedaan en de hoogste punten van La paz bezocht met een meisje uit Peru. Kan moeilijk uitleggen hoe La paz is. De fotos hieronder laten iets zien maar in t echt is het allemaal echt bizar.
Morgen weer een lange reis voor de boeg...op naar Tupiza om daar de zoutvlakte te gaan doen. Zin In!!!

  • 28 Februari 2017 - 14:34

    El:

    Wauw, dat klinkt gaaf. Die hoogteziekte lijkt me overigens erg bizar. Op naar het volgende avontuur

  • 28 Februari 2017 - 14:40

    Boukje:

    Tof Eef! Herkenbaar allemaal. Super leuk. En Uyuni is super! Hoe lang ga je??

    Veel plezier en sterkte met de hoogte ziekte!

    x

  • 28 Februari 2017 - 16:58

    Mari En Nicolette:

    Hoi Eefje, gave foto's hoor.
    Hopenlijk wen je snel aan de hoogte daar, zodat je je weer wat beter gaat voelen.

  • 28 Februari 2017 - 18:06

    Liesbeth:

    Hoi Eefje, leuk om "met je mee te genieten van je reis". Sterkte met de hoogteziekte. Hoop dat je toch kunt genieten. X

  • 28 Februari 2017 - 18:20

    Judith:

    Hoogteziekte... mjah, I know. Ik was er knap ziek van toen ik Puno was. En heb er idd ook weinig herinneringen aan. Wat "allemachtig prachtig" daar he!! En serio, es fabuloso!! Geniet van de wonderen van de natuur richting Uyuni Xx

  • 28 Februari 2017 - 19:26

    Eveline:

    Hi moppie!
    Wat kut zeg die hoogteziekte.. hopelijk raakt je lichaam er gauw aan gewend!
    Mooie omgeving wat ik zie op de foto's!!
    Lekker genieten en ik blijf je volgen..
    Kus! Ev

  • 01 Maart 2017 - 10:54

    Sab :

    Klinkt allemaal top schat, (op het zieke gevoel na dan).... GENIETSE!!!

  • 02 Maart 2017 - 13:03

    Liselot:

    Wouw Eefje, wat een heerlijk avontuur! Her en der liggen er stapeltjes herinneringen van mijn reis door Midden- en Zuid-Amerika. Ben je er al over gestruikeld? ;-) Geniet ervan Eefje!!! Dikke zoen van Loseliet (studiebol) X

  • 02 Maart 2017 - 23:22

    Inter :

    Hoi Eef! wat een belevenissen! En zo herkenbaar....die tocht met de bus. over het water op verschillende boten..... de herinnering komt weer helemaal boven! Ook al lekker veel mais gegeten?....in allerlei gerechten? La Paz is inderdaad druk, best groot maar de omgeving is ook mooi. Misschien kan je een van de projecten van Wieneke nog bezoeken. Wij waren ook op de immense vuilnisbelt daar waar mensen naast of op wonen. En er is ook een soort " maanlandschap" in de buurt. Ach ik hoop dat je hoofdpijn snel overgaat. Dat zal wel lukken als je enige tijd op dezelfde plaats blijft! Leuk om je te volgen....liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 89128

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: