Laatste week...met laura in Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Laatste week...met laura in Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Laatste week...met laura in Cuba

Blijf op de hoogte en volg Eefje

29 April 2017 | Cuba, Havana

En dan gaat ineens de laatste week in. Vrijdagnacht om 2.15u snachts word ik opgehaald door de taxi en vertrek ik naar t vliegveld. Vliegtuig naar panama, daar wachten en doorvliegen naar Havana. Waar ik land en 2uurtjes op Laura moet wachten. Helaas heeft laura vertraging en nog meer en nog meer en breng ik mijn gehele dag op het vliegveld in Havana door. Gelukkig duurt het ongeveer 2u om geld te wisselen dus die tijd was al om...grrr! Om iets voor 19u krijg ik een telefoontje van een cubaans nummer, blijkt Laura op een andere terminal dan ik te zijn. Taxi daarheen om dan eindelijk te kunnen beginnen aan onze eerste vakantie samen.
Als welkom besluit Cuba net vandaag de kraan in de hemel open te draaien en komt het met bakken uit de lucht. Als we aangekomen zijn in Havana bij de casa zijn de straten dus ook inmiddels verandert in rivieren en komen we zeiknat in Casa Azul aan. Hier worden we super vriendelijk ontvangen. Met dit weer is ergens eten lastig maar we mogen aanschuiven. Ze maakt wel kreeft klaar vanavond of we dat erg vinden....whahahaha...NEE!
In de casa zijn nog 2 Nederlandse jongens en een Italiaans stel en samen eten we het avondeten. We hebben erg veel lol en het eten is fijn.
Hierna is het tijd om op stap te gaan. We beginnen bij een jazz club. Heerlijke muziek en cocktails, wij blij. Hierna zijn we naar een reggaeton club gegaan en hebben we tussen alleen maar locals gedanst! Erg grappig. Onderweg terug naar de Casa nog een fles goedkope rum gekocht in een plastic fles en de rest van de avond kan ik me niet helemaal precies meer herinneren. Maar de volgende ochtend werden we met een zwaar hoofd wakker.
Havana bekeken en wat opvalt is dat de mannen hier nog 'erger' zijn dan in Colombia. Heel veel complimentjes en aanbiedingen voor gratis vriendjes en babydaddys gehad deze week. Mocht ik ooit wanhopig worden weet ik waar ik moet zijn dus...hahaha.
Op Cuba hebben ze nauwelijks wifi. Wat grappig is is dat ze op bepaalde pleintjes en straatjes wifi hebben en je hier een kaartje voor kunt kopen. Op deze plekken staan dan weet ik het hoeveel mensen allemaal op hun telefoon te loeren. En ondanks dat heeft het wel iets gezelligs.
Wat ook bijzonder is, en voor mij na bepaalde steden in Zuid Amerika echt heel fijn ook, is dat je overal en op elk moment van de dag alleen kunt rondlopen. Nergens is het onveilig en zo was het ook niet erg dat we snachts een keer of 2 verdwaalde.
Dagje strand gedaan op playa Santa Maria en dit was heerlijk. Compleet met lunch met allerlei zeevruchten en als toetje een heerlijke rum. We hebben veel waarschuwingen gehad dat het eten op Cuba niet lekker is maar daar hebben wij niks van gemerkt.
Op dinsdag zijn we naar Trinidad gegaan. In de ochtend zouden we een collectieve taxi hebben om 8u maar die kwam niet en kwam pas om 13.30u. In de tijd naar een van de grootste begraafplaatsen van de wereld gegaan. Groot was het zeker maar heb veeeeel mooiere gezien ook.
Om 14.10u was eindelijk het busje er en gingen we naar Trinidad. Hier hebben we 4,5u over gedaan en de driver voorzag laura en mij regelmatig van info. In de buurt bij Trinidad kwamen er ineens allemaal krabben de weg oversteken. Overal lagen dode krabben en stonden krabben met hun handjes omhoog middenoor de weg. Zo bizar om te zien.
Trinidad is erg schattig en hier heeft de tijd echt stil gestaan. We zijn bij een super Casa afgezet en de mensen hier waren zo vriendelijk dat we ons er echt een beetje thuis voelde. Onze gastouders en gastzusje hielpen ons overal mee en waren ook nog eens erg grappig.
Ook hier zijn we een dagje naar t strand gegaan maar dit was minder mooi en fijn dan die in Havana. Die avond zijn we weer op stap gegaan. In een grot. Dit was super mooi en erg gezellig. Gave lokatie voor een club ook. Langs de weg naar die grot staan overal barrettes waar je cocktails kunt kopen voor 1 cuc ( 1 euro ongeveer)
De volgende ochtend weer terug naar Havana in een citroen BX. De beste man had een ipod met een elastiekje bevestigd boven op het dashboard achter zijn stuur en aangesloten aan de radio. Zo kon hij muziek luisteren en de bijhorende clip zien. Deze rit was ruim 30minuten sneller, hij gaf er gas op.
De rest van de dagen hebben we doorgebracht in havana en hebben we overal rondgelopen.
Donderdagavond zijn we naar fabrica de arte cubano geweest en dit was zooooooo vet. Bij toeval trad Richard Bona hier op en die was echt ziek goed. Hij trok ook nog een man het podium op waar wij even daardoor mee stonden te praten en dit bleek gewoon de beste salsa zanger van Cuba te zijn, Isaac Delgado. En als kersje op de taart kwam ook Marcus Miller nog even meedoen. Met een glimlach van oor tot oor die er niet meer afging zijn wij die avond doorgekomen. Cuba heeft overal muziek en ook overal is het goed maar dit was wel echt het hoogtepunt.
En dan was het vanochtend tijd om afscheid te nemen van laura en van mijn reis. Na 2,5maand is het echt tot een einde gekomen en ik zit met tranen in mijn ogen dit nu te typen op het vliegveld in Miami. Het afscheid valt me zwaar, heel zwaar!

  • 30 April 2017 - 07:37

    Ellen:

    Kik ze zitten in die rode auto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 2825
Totaal aantal bezoekers 89141

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: