Caribisch Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Caribisch Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Caribisch Cartagena

Blijf op de hoogte en volg Eefje

05 April 2017 | Colombia, Cartagena

Cartagena wat ben je fijn. Caribisch sferen, overal muziek, overal kleuren en overal zweten. Om 11uur is het gewoon al 32 graden, weet dat ik warmte wilde maar dit is goed wennen hoor.
Ik heb een rustig klein hostel waar een stel colombianen verblijven de gitaar spelen en zingen, heel goed zelfs. Hier word ik erg blij van. Blijkbaar worden ze ook erg blij van mij want ze blijven maar zwaaien, lachen en zeggen hoe knap ik ben. Ze zijn zelfs fan van mijn schoonheid, nou die kan ik weer in mijn zak steken. Ja aan de mannen hier merk je ook dat het warm is. Er word naar je gefloten, ze noemen je guapa, princesa, etc etc. Ik kan er wel om lachen.
Ik ben zondag een walkingtour tour gedaan of ja, die zou ik gaan doen. Blijkbaar was de gast die in het hostel werkt vergeten dat het zondag was en er dan geen tours zijn. Stond ik dan. Maar besloten om zelf door het oude gedeelte van Cartagena te lopen. Heerlijk, hier word ik blij van. Ik slenter door straatjes, drink koffie op terrasjes en heb eindelijk iets gezonds te eten kunnen scoren. Groenten kennen ze hier niet zo, alles wordt gefrituurd plus je krijgt minimaal 2 koolhydraten bij elk gerecht. Het is maar goed dat ze op t vliegveld alleen mijn tas wegen want mijn kilo's zijn sowieso richting het maximum gegaan hier.
Als ik ergens op een terrasje zit komt er een meisje naast me zitten waarmee ik begin te kletsen. Dit was zo gezellig dat we de rest van de dag samen rond hebben gelopen. Van terrasje naar terrasje. Zonsondergang gezien en samen tapas gegeten aan Plaza Trinidad. Dit plein is erg gezellig. Elke avond word er iets georganiseerd. Op zondag avond kun je er een gratis Zumba les doen. Erg leuk om te zien. Ook zijn er allerlei zangers en op t einde van de avond is er een groep breakdancers die hun kunsten laten zien. Heerlijk dat alles hier zo buiten is en zo leeft.
De volgende dag heb ik een strand tourtje geboekt. Ik vertrek in een bus naar playa Blanca. En dit is een echt caribisch strandje. Heerlijk de hele dag gezwommen, gelegen, fruitsap uit een ananas gedronken, naar muziek geluisterd en ontzettend verbrand. Het waait erg en je hebt geen erg hoe hard het gaat maar aan het einde van de dag voel ik het wel. Mijn gehele bikini staat zowel voor als achter in mijn lijf. Rood omrand. Lekker bezig.
In de avond weer op een ander pleintje buiten zitten eten en ik geniet van het buiten zijn de hele avond en weer optredens van allerlei muzikanten.
Vandaag ben ik in de ochtend nog wat rond gaan wandelen en hierna in de bus gestapt naar Santa Marta. Vanuit hier ga ik uitstapjes maken naar Minca en naar Tayrona Park.
De busreis was prima. Wel bedenk ik me dat ik op het moment een heel dubbel gevoel heb. Aan de ene kant wil ik gewoon heel even een fatsoenlijke wc, mijn eigen bed, knuffelen met Sef, een boterham met oude kaas, een lekkere gezonde salade eten, bij bekende mensen zijn en die backpack in de fik steken(vooral het constant in en uitpakken ervan is echt een irritatiepuntje) maar aan de andere kant wil ik hier blijven en nooit meer terug gaan. Raar dat je twee van deze uiterste kunt voelen tegelijkertijd.

  • 05 April 2017 - 07:30

    Petri:

    Hoi lieverd. Wat een heerlijk verslag weer. Geniet maar lekker verder. Ga Sef voor je knuffelen straks.xxx

  • 05 April 2017 - 09:12

    Eefje:

    Eef! Super leuk om je verslagen te lezen! En zo te horen heb je het nog steeds goed naar je zin! Ik zou lekker extra genieten de komende weken! Kus xx

  • 05 April 2017 - 10:27

    Maartje:

    Ultieme vakantiegevoel Eef.Heerlijk daar!!!!! Veel plezier nog verder
    Xxx

  • 09 April 2017 - 10:13

    Roland:

    Geniet van die prachtige plek daar ! Wow dat strand ! Lijkt wel Caribisch gebied. Mooi verhaal weer Eefje !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 89157

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: