Koffie en El Patrón - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu Koffie en El Patrón - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

Koffie en El Patrón

Blijf op de hoogte en volg Eefje

02 April 2017 | Colombia, Medellín

Na Salento ben ik afgereisd naar Manizales. Daar ligt Hacienda Venecia en dit is een koffie plantage die al meerdere prijzen gewonnen heeft met de koffie die ze daar verbouwen. Heb hier dan ook een nacht doorgebracht. Ze hebben daar een hostel wat midden in de natuur ligt en ontzettend huiselijk is.
Vanuit hier heb ik een bus genomen naar Medellin. Deze busreis was top, niet dus. Ik moest hiervoor eerst 50 minuten langs de grote weg wachten op de bus. Waardoor ik dus geen plaats kon kiezen en achterin de bus belandde op een verhoging. De weg was ook nog eens door de bergen dus ik werd bijna meteen ziek. Gevraagd of ik tussen 2 mensen in voorin mocht zitten en dit mocht. Super veel vertraging door wegwerkzaamheden waardoor de tocht uiteindelijk ipv 4u 6,5u duurder. Maar het was een erg mooie omgeving en er was fijne muziek in de bus. Enige nadeel was de rijstijl van de chauffeur al mag ik daar niet over klagen. Deze beste man heeft ons leven gered. Ergens in de bergen, in het donker en de regen slipte een oplegger in een bocht. Hierdoor schoof deze diagonaal de weg op en kwam deze met enorme snelheid op ons af. De chauffeur bleef rustig en wist de oplegger door een kleine berm met een mm verschil te ontwijken. Engeltje op onze schouder.
Mijn dagen in Medellin. De eerste dag zou ik gaan paragliden echter was het weer te slecht en ging dit niet door. Verder regende het die hele dag ongeveer waardoor mijn dag bestond uit het terugkijken van 7 afleveringen Temptation Island(no shame in my game)
De dag erna ben ik met een grote bus en 50 andere naar een van de huizen van Pablo Escobar gegaan. La Manuela is een landgoed wat van Pablo escobar was en is gebombardeerd door de Los Pepes. Hier hebben we informatie gekregen over Pablo en over colombia. Om vervolgens te gaan Paintballen hier. Nou had ik nog nooit paintball gedaan en was ik er stiekem wel een beetje bang voor. De groepen werden verdeeld en er was een groep luidruchtige Engelse gasten. Zij hadden nog 1 plek in hun team over en die heb ik meteen geshotgunt. Slimme beslissing. Ze zorgde goed voor hun enige vrouw en ik eindigde het paintballen met maar 2 blauwe plekken. Erg vet om te doen ook.
Hierna met de boot naar Gautape gegaan, dit is een erg mooi dorpje. Beetje rondgelopen en toen naar Piedra del Peñol. Een enorme grote steen die je op kunt lopen, maar liefst 700 treden. Erg vermoeiend maar het uitzicht, wauw!!!! Zelfs met bewolking is het schitterend. Ik blijf maar denken dat ik alles wel gezien heb maar blijf verrast worden door de mooie natuur in de Zuid Amerika.
Terug in de bus proberen de Engelse mannen me over te halen om op stap te gaan maar zeg dat ik het nog niet weet. In het hostel aangekomen vragen ook de meiden in mijn kamer of ik met ze meega. Hhhhhm toch maar een keer op stap gaan dan al die oma avonden. Dit heb ik geweten hoor. Ontzettend geniale avond gehad maar jeetje wat heb ik een kater nu. Ach ja. Zoals mijn hostel in medellin heet...YOLO
En nu ben ik in Cartagena!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 89134

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: