The Amazones - Reisverslag uit Leticia, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu The Amazones - Reisverslag uit Leticia, Colombia van Eefje Kort - WaarBenJij.nu

The Amazones

Blijf op de hoogte en volg Eefje

25 Maart 2017 | Colombia, Leticia

Waar moet ik beginnen....vertrokken naar bogota om daar mijn avontuur in Colombia te starten.
Ik vind bogota niet zo heel tof maar heb een fijn hostel, goeie koffie gedronken, leuke free walking tour gedaan en mijn vlucht naar Leticia geboekt. Hostel geboekt en klaar was ik.
Vlucht naar Leticia was weer eens een vlucht met flinke turbulentie, jeej me. En dan kom je aan op een klein vliegveld met maar liefst 1 bagage band. Het is bewolkt maar ontzettend warm en plakkerig. Om Leticia in te komen betaal je een tourist tax. Hier staan heel veel toeristen moeilijk te doen omdat ze dit niet wisten. Ik wist het ook niet maar geloofde niet dat het zin had om moeilijk te doen. Betaald en buiten staat een medewerker van het hostel al te wachten. Ik word gratis naar het hostel gebracht, wat een luxe. De jongen vind dat ik spaans moet leren dus praat alleen spaans tegen me. Hij praat erg binnensmonds en snel dus ik snap er natuurlijk geen bal van. Pfff en ik maar denken dat het best goed ging met mijn spaans.
Het hostel is ontzettend relaxed en de jongen en meisje die er werken zijn super behulpzaam. Ze hebben zelfs een tuktuk voor me geregeld zodat ik in Tabatinga( Brazilië) havaianas kon gaan shoppen. De driver van de tuktuk bleef bij de winkel op me wachten en bracht me weer terug.
Ik ben de volgende dag op zoek gegaan naar een tour bureau en heb me aangemeld voor een 3 dagen en 2 nachten tour in de jungle. Het is regenseizoen dus het hele gebied van de low jungle is een grote rivier. Alles is dus met boten, gaaf.
De volgende morgen komen ze me halen en gaan we naar de haven. Samen met een gast uit Slowakije en een vrouw uit de USA. Dan een flinke boottocht onder het genot van een jungle buitje. Ondanks de bui ben ik blij, wat is het hier mooi. Onderweg zien we meteen roze en grijze dolfijnen...Yeheesss!
We komen aan bij onze lodge, dit was mijn basis voor de dagen in de jungle. Een goed onderhouden lodge met goede kamers en top douche&wc. Er is ook een ruimte vol met hangmaten. Dikke prima!
Daar ontmoeten we nog een man uit Polen en een stel uit Engeland. Later komen daar nog een jongen uit Oostenrijk en twee mannen uit Wales bij. Die 2 laatste waren vogelspotters van die ekte ekte, erg grappig.
Elke ochtend middag en avond kregen we lekker eten en heerlijke verse fruitsappen, op mijn laatste avond maakte ze ook nog caipirinhas voor ons. En er was een mogelijkheid om chilleense rode wijn te kopen wat we dan ook natuurlijk gedaan hebben. Mijn laatste avond in de lodge hebben we tot lang nadat de stroom uit ging ( we hadden alleen stroom tussen 18u en 21u) in de hangmat gelegen met deze wijn in onze handen. Luxe in de jungle!
Onze gids en de boot driver waren top, ze kende het gebied goed en wisten zelfs de kleinste onduidelijkste dieren te vinden.
Piranhas vissen was een onderdeel en blijkbaar ben ik daar dus erg goed in. 1 kleintje en 3 grote Piranhas gevangen. Die 3 grote hebben we savonds ook gegeten, heerlijk! En piranhas zijn dus blijkbaar ook nog eens mooi, terwijl ik bij die beesten altijd dacht aan lelijke grijzig zwarte vissen.
De nacht excursies vond ik het vetste. In het pikkedonker in de boot en dan alle geluiden van de jungle, top. Babykaaiman vast gehad ook. En ook heb ben we in een stuk waar heel veel roze en grijze dolfijnen waren gezwommen. Of ja, ik ben erin gedoken, heb een paar slagen gedaan, foto gemaakt en toen de gids me vertelde dat er soms een verdwaalde Kaaiman was wist ik niet hoe snel ik me weer in de boot moest gooien. Tot grote hilariteit van de gids want hij hield me natuurlijk voor de gek.
ik heb 3 geweldige dagen daar op t water in de jungle gehad en erg leuke mensen leren kennen waar we ontzettend mee gelachen hebben
Zo ook mijn jungle mama Mari. Mari haar man wilde op de moter van Arizona naar daytona maar daar had zij geen zin in, Zij wilde spaans leren en salsa maar daar had hij geen zin in. Dus besloten ze om apart op vakantie te gaan, hoe briljant. Mari verbleef in Leticia in een hotel en had 2 twijfelaars voor zichzelf en nodigde me uit om kijken laatste avond daar te slapen, fijn in de airco.
Mijn laatste dag in Leticia ben ik in een bar tussen de lokale de wedstrijd Colombia - Bolivia gaan kijken onder het genot van een cocktailtje. Dit was erg leuk, dinsdag moeten ze tegen Ecuador dus ga ik weer ergens kijken.
Mijn laatste avond ben ik met Mari en het stel uit Engeland nog op stap gegaan in Leticia. Gedanst tussen de lokalen, cocktails gedronken en erg veel gelachen. En nu ben ik kapot, ben het niet meer gewend om om stap te gaan haha...ga lekker vroeg slapen en morgen mijn nieuwe avontuur. Vertrek naar Salento en de koffiedriehoek. Voor mijn innerlijke koffiesnob kan het niet snel genoeg morgen zijn.

  • 25 Maart 2017 - 08:30

    Femke:

    Klinkt goed Eef, lekker van genieten! veel.plezier nog! xx

  • 25 Maart 2017 - 08:48

    Roland:

    Wow...Mooie reis. Lijkt me prachtig de Amazone ! Mooi verslag weer Eefje ! Roeping gemist wat betreft reisverslagen maken ?

  • 25 Maart 2017 - 09:48

    Sanne:

    Heerlijk zus,volop genieten!❤

  • 25 Maart 2017 - 10:08

    Huub:

    Jij gaat zeker nog eens een boek schrijven! Mooi!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Leticia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 April 2017

Laatste week...met laura in Cuba

22 April 2017

Adventure week in San Gil

16 April 2017

Tayrona park and paradise

09 April 2017

Minca en meer

05 April 2017

Caribisch Cartagena
Eefje

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 89144

Voorgaande reizen:

12 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: